bestofwhisky.pl Strona Główna bestofwhisky.pl
Forum koneserów i pasjonatów | Hejtujemy od 2005 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Niepoczątkujący początkujący - czyli czemu do diaska........
Autor Wiadomość
Junior
Blendedwhisky Flagellant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 3
Wysłany: Śro Wrz 27, 2006 8:48 am   Niepoczątkujący początkujący - czyli czemu do diaska........

Witam!

Na początku chciałem powiedzieć, że jestem wielkim amatorem whisky, lecz nie mogę się równać nawet z najbardziej początkującymi. :(

Moja przygoda z whisky zaczęła się ok 8 lat temu, gdystarszy kolega w czasie przejazdu przez bezcłówkę polecił, bym tacie na prezent kupił Chivas regal'a. Od tego momentu, po jej sprobowaniu przejzalem na oczy i zobaczylem, ze są to alkochole inne niż whisky marki ŁISKI pite po bramach jako nastolatek, byleby się tylko nastukać.

Długi czas nie miałem dostępu (może głównie finansowego) do single maltów, więc co jakiś rok do dwóch - przy większej okazji raczyłem się moją kochaną mieszaną deluxe.

Od 2 lat mieszkam w Anglii i jestem w ciężkim szoku co tutaj stoi na półkach w TESCO :shock:

Moja tragedia polega na tym:
Nie potrafię żadnymi słowami określić zapachu, smaku, finiszu....
Jedna Whisky smakuje mi bardziej, inna mniej.
W jednej wyraznie czuję przechodzenia smaku w innych w ogole.
Czy to przychodzi z wiekiem? (mam dopiero 25lat) Czy może z ilością sprobowanych gatunków?
Wyczytałem gdzieś, że ciężko kubeczkom smakowym działać przy wysokich procentach, i że czasem do określenia smaku rozwadnia się whisky (wyprowadźcie mnie z błędu), ale u mnie to nie pomogło.

Jak wspomniałem, bardzo lubię whisky i staram się probować w miarę możliwości coraz to innych, ale to wciąż nie jest to - co powiecie?

Z whisky "przerabianych" stoją u mnie buteleczki:

Glenfiddich 12yo, 12yo caoran, 15yo, 18yo
Glenlivet 18yo
Dalwhinnie 15yo
Magallan 10yo
Talisker 10yo
Jura 10yo